מערכת סולארית ביתית

כיום בעידן הירוק, אנרגיה סולארית מאוד פופולארית. באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ניתן לייצר בעזרתה חשמל. פה ראוי לציין שמדינת ישראל מהווה חלוצה בתחום ומנצלת ביעילות את שעות השמש הרבות שבורכנו בהן. המערכת מתבססת על המרה של אנרגיה שאגורה בקרני השמש באמצעות הליך פיזיקלי. הרבה אנשים מבקשים לנצל את האנרגיה הזמינה – לחסוך בהוצאות החשמל, לשמור על הסביבה וכן, גם לעשות כסף, וזאת כי החשמל שמיוצר באמצעות המערכת משמש עבור צריכה פרטית, ואילו עודף החשמל מוזרם ישירות לרשת החשמל הארצית – בתמורה להחזר כספי.

מבקשים לשמוע פרטים נוספים על אודות מערכת סולארית לבית או לבית העסק? מבקשים לשמוע פרטים נוספים על אודות הדרישות הנחוצות עבור ההתקנה, מהלך ההתקנה, החיסכון שעומד על הפרק, עלות המערכת, התחזוקה הנדרשת וכדומה? כל התשובות ממש כאן!

מהן הדרישות להתקנת מערכת סולארית?

חשוב לציין שמערכת סולרית ניתן להתקין בבית עסק, בבית פרטי, בבתי מגורים משותפים, בשטחים פתוחים וכדומה, משמע אין זה משנה אם מתקינים את המערכת על גג של בית ספר, או על ביתו של אדם פרטי, אלא מה שכן קובע זה האם עומדים בדרישות. סקרנים לבחון היתכנות כלכלית? עברו על הדגשים והדרישות, אך ראשית נציין כי לפני שמחברים את המערכת לרשת החשמל, צריך להחזיק במגוון אישורים וברישיון הפעלה.

דרישות – עבור מערכת סולארית לבית (או לבית העסק) בעלת הספק נמוך (עד 50 קילוואט) אין צורך להשיג היתר בניה, אך כן חשוב לוודא שלמבנה שעליו המערכת עתידה לקום יש אישור בנייה וטופס 4 – נתון שניתן להסדיר יחסית בקלות מול מחלקת הרישוי המקומית. נוסף על כך, יש להציג מפרט טכני שבין היתר כולל את שרטוטי המבנה – בין אם מדובר במערכת סולארית לבניין, לבית פרטי, למפעל, או ללול. מתי כן נדרשים להשיג היתר בנייה לטובת התקנת המערכת? כאשר המערכת גדולה מ-50 קילוואט, או כשמדובר באזור שמצוי ביהודה ושומרון.

אישורים נחוצים

  • יש צורך במדידה מעודכנת מחצי השנה האחרונה – את המדידה מעניק מודד מוסמך.
  • מהנדס קונסטרוקציה ומהנדס חשמל צרכים להעניק אישור שמעיד שהמבנה המיועד אכן מתאים לשאת את סך המערכת, אם מבחינה קונסטרוקטיבית ואם מבחינת חשמל.
  • בהנחה והשטח המיועד הנו שטוח, יש צורך באישור מועצת תכנון ובנייה, באישור של מהנדס קונסטרוקציה ובמגוון אישורים נוספים.
  • ישנן וועדות בנייה שמצריכות מגוון אישורים משלימים, כמו דו”ח קרינה. כיצד תדעו אם יש בכך צורך? התייעצו עם הוועדה.

מבנה הגג – הגג צריך להיות גדול מ-60 מ”ר, נקי מאלמנטים מפריעים (קרי יחידות מיזוג וצלחת לוויין). נוסף על כך, על הגג להיות חשוף לשמש ישירה ללא הצללות ולאפשר גישה נוחה. מה עוד? בכדי להבטיח התקנה אופטימאלית, הגג צריך לפנות לכיוון דרום ולהיות בשיפוע של 15-25 מעלות. מדוע? ובכן, לשם השוואה, מערכת שפונה מערבה או מזרחה מייצרת 10% פחות חשמל. עוד נציין כי אם הגג שטוח, קודם מתקינים קונסטרוקציה שמאפשרת לכוון את הפאנלים סולאריים לזווית הנכונה, ואם מדובר בגג רעפים, אז הפאנלים יותקנו על גבי מסילות. כמו כן, התקנה על גג רעפים נחשבת זולה ופשוטה יותר, אך מצד שני התקנה על גג שטוח מבטיחה תפוקה יותר גדולה והיא יותר בטוחה, כך שסה”כ שני סוגי הגגות כדאיים באותה המידה. 

מערכת סולארית ביתית

כיצד עובד תהליך התקנת מערכת סולארית ביתית?

חשוב להבין שלצד תהליך טכני, גם מדובר בתהליך מנהלי משפטי ועל כן יש להתנהל בצורה מסודרת. כיצד? ראשית מבצעים תכנון של הנחת המערכת – בהתאם ליכולות הכלכליות והמבניות ובהתאם להחזר החודשי הרצוי.

מדידות ובדיקות משלימות – בשלב זה מודדים היטב את השטח המיועד ומתייחסים למגוון גורמים סביבתיים שעשויים להוות מכשול, כמו הצללה בעייתית. מה עוד בודקים? את תשתית החשמל הנוכחית – כל פרט רלוונטי נלקח בחשבון, כך שבהתאם לסך המשתנים מגיעים לידי החלטה לגבי גודל, סוג הפאנלים וסוג ממירי המתח הסולארי.

הנפקת היתרים – מנקודה זו מתחילים בהנפקת היתרים, וכפי שכבר ציינו, גג שאינו גדול מ-600 מ”ר לא מצריך היתר בנייה. נוסף על כך, צריך להגיש טופס 4 לצד אישור מינהל החשמל. רק אם מדובר במערכת סולארית שגדולה מ-50 KW צריך היתר בנייה. אם זה המקרה, מגישים בקשה לצוות תכנון ובנייה מטעם הרשות המקומית (מדובר בהליך קצר).

תיאומים מול חברת החשמל – החל מסוף שנת 2016, המערכת לא מצריכה תשלום ארנונה או סטטוס של חברה. נוסף על כך, לאחר שכל האישורים הושגו, חברת החשמל נכנסת לתמונה – יוצרים קשר עם נציג בכדי שסך ההתקנה תתבצע כנדרש, כאשר בפגישה עצמה מחליטים כיצד מחברים את מערכת החשמל, באלו ממירים סולאריים משתמשים וכמובן היכן ממקמים אותם.

בניית המערכת – לאחר שמתקבלות כל ההחלטות, מחליפים את המונה הקיים למונה דו כיווני ומתחילים לבנות את המערכת. הבנייה אורכת כמספר ימים אחדים ע”י צוות מקצועי מטעם הספקים המקצועיים שפועלים בשירות חברת wr-solar.

רישומים ואישורים – לאחר ההתקנה, נציג מטעם חברת החשמל בודק שהכול הותקן כראוי, משרד התשתיות מוסיף את בעלי המערכת לרשימת יצרני האנרגיה וחברת החשמל מסיימת את התהליך עם התקנת מונה ייצור ועם חיבור לרשת החשמל. מרגע זה ניתן להתחיל להרוויח!

השקעה מבטיחה - כדאית וחסכונית!

לצד החשיבות של איכות הסביבה, רצוי לבחון כדאיות כלכלית. אם אתם מתלבטים, יש להתייחס לנתון הבא: אם אתם מצליחים להחזיר את ההשקעה בתוך 10 שנים, הרווח בהחלט קיים. עוד נציין שגם אם בהתחלה ההוצאה כבדה, תמיד ניתן למצוא הלוואה ייעודית. כמו כן, חשוב להבין שגם אם לשכן יש גג זהה ומערכת סולארית בדיוק בגודל שאתם מתכננים להתקין, עדיין אין זה אומר ששניכם תזכו באותו נתח של רווח, וזאת כי התשלום שתקבלו מחברת החשמל מושפע מחמשת המשתנים הבאים: גודל וגובה הגג, מיקומו וכיוונו (בהתאם לרוחות השמיים) וכמובן שגם תלוי כמה חשמל צורכים – אם צורכים פחות, חברת החשמל משלמת יותר.

שנעבור למספרים? ראוי לדעת שעל כל 10 מ”ר אפשר להתקין קילוואט בשעה, משמע בשעה מייצרים 14650 קוט”ש. כמו כן, כיוון שמשנת 2019 חברת החשמל גובה כ0.5518 עבור כל קוט”ש, גם מערכת מינימלית של 10 מ”ר עשויה להפיק כ910 ש”ח בשנה, ואילו מערכת של 60 מ”ר כבר תפיק רווח נאה שעומד על 5,500 ש”ח בשנה. מהו הבונוס? סך הסכום פטור ממס! אם נדבר מתמטיקה, נציין שבתוך 8 שנים המערכת מחזירה את ההשקעה ומדובר ב12% תשואה נקייה. שנשווה למה שקורה בעולם הנדל”ן? אם אכן נעשה זאת נמצא שמדובר ברווח כפול. המסקנה היא שאם מחפשים עצמאות כלכלית, חסכון כספי ותשואה מעולה – התשובה מולכם!

האם אפשר להרוויח כסף מפאנלים סולאריים?

התשובה היא כן – לחלוטין ניתן להרוויח כסף מפאנלים סולאריים ולכן כל שנותר הוא להבין איך:

פאנלים סולאריים משתמשים באנרגיית השמש וממירים אותה לחשמל. כפי שאתם בוודאי יודעים, אנרגיית השמש מגיעה מהשמש עצמה, כך שישראל שהתברכה בה לאורך רוב ימות השנה, והיא נחשבת למדינה אידיאלית מאוד לניצול אנרגטי יעיל, חכם וחסכוני. 

כאשר הפאנלים הסולאריים מותקנים על הגג, הם הופכים הלכה למעשה למפיקי החשמל לשימוש ביתי. כעת תוכלו לבצע כל פעולה חשמלית רצויה ללא הגבלה, כאשר במקום שמקורה העיקרי יהיה מתחנת הכוח, הוא מגיע מהגג הסולארי שלכם. החשמל שבו אתם משתמשים הוא זול יותר מזה שנצרך דרך חברת החשמל וזאת משום שאין עליו תוספות ועלויות משניות. נוסף על כך, את כל החשמל העודף שמופק מהפאנלים הסולאריים (שמייצרים באופן טבעי יותר מהתצרוכת הביתית), ניתן למכור לחברת החשמל. 

כמה חשמל מייצר פאנל סולארי?

כל פאנל סולארי יכול לייצר חשמל בכמות אחרת בהתאם לתנאים שונים. לדוגמה, האם הפאנל פונה לצפון, לדרום, למזרח או למערב? כל צד יקלוט את קרני השמש בעוצמה שונה ולכן ייצור החשמל יתרחש בעוצמה שונה. בממוצע, פאנל סולארי ישראלי יכול לייצר 1,700 קוט”ש אם הוא ממוקם במזרח או במערב.

על מנת למקסם את המערכת הסולארית הביתית ובפרט את התשואה מגג סולארי, יש לבחון כמה פאנלים סולאריים יש להתקין בכל בית. על מנת לבדוק את הנושא, יש לבחון מספר קריטריונים:

  1. צריכת החשמל הביתית – בדיקת צריכת החשמל הממוצעת של הבית שעליו רוצים להתקין את המערכת הסולארית. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקה פשוטה של חשבון החשמל, בדגש על בדיקת הממוצע השנתי מאחר ובחורף ובקיץ צריכת החשמל לא זהה. צריכת החשמל הממוצעת תיתן לכם אינדיקציה והבנה לכמות החשמל שאותה אתם צורכים בחודש וללמוד מכאן על כמות החשמל שהפאנלים נדרשים לייצר, על מנת שתוכלו להרוויח מהם כסף.
  2. תנאי הגג – ישנם סוגים שונים של גגות, כך בכל גג ניתן יהיה להתקין פאנלים שונים. חלק מהפאנלים יהיו יותר גדולים ומאסיביים ויוכלו להפיק יותר חשמל ואילו חלק מהפאנלים יהיו קטנים יותר. 
  3. מיקום – מלבד הצד אליו פונה הגג, גם המיקום של הבית והעיר בו הוא שוכן יכולים להשפיע על קליטת האנרגיה הסולארית. ישנן ערים בישראל שבהן קליטת השמש תהיה טובה יותר ולכן הפאנלים יוכלו להפיק יותר אנרגיה שתהפוך לחשמל.

החזר ההשקעה

להבדיל מהשקעות אחרות כמו מקרקעין ונדל”ן, השקעות מסחריות ולעיתים גם כאלו משוק ההון, השקעה במערכת סולארית ביתית אינה נחשבת גדולה במיוחד. יחד עם זאת, סכום ההשקעה בלתי מבוטל ומגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, כאמור היקף שבכל זאת נמוך יותר מאפיקי השקעות אחרות, בדגש על כאלו שמייצרות גם הכנסה פסיבית כלשהי. הסכום המדויק משתנה מבית לבית בהתאם לסכום הפאנלים הרלוונטי, גודלם ויכולת תפוקת החשמל שלהם. 

סכום ההשקעה הראשונית נועד לרכישת הפאנלים הסולאריים והתקנתם על הגג. מאחר וחברת החשמל מבטיחה לקנות מכם את החשמל במשך 25 שנה, חברות מימון רבות מתגייסות למטרה וכיום תוכלו לממן את ההשקעה בדרכים שונות. עליכם לקחת בחשבון הוצאות שוטפות של אחזקה וביטוח, גם הן אמנם לא גבוהות מאוד, אך בהחלט משתתפות במכלול שיקולי ההשקעה שלכם. 

לאחר ההתקנה, החזר ההשקעה שלכם יכול להתקבל בשתי דרכים:

  1. מכירת חשמל לחברת חשמל – תוכלו למכור את החשמל ישירות לחברת חשמל ולהרוויח סכום קבוע על קוט”ש חשמל שמיוצר אצלכם. זהו בעצם מהלך הכנסה פסיבי, המאפשר לחברת החשמל לשלם לכם 48 אגורות לכל קוט”ש במשך 25 שנים, מה שיניב החזר השקעה מלא בתוך 6-8 שנים.
  2. קיזוז החשמל המיוצר עם החשמל הביתי שלכם – תוכלו להשתמש בחשמל המיוצר עבור השימוש הביתי שלכם וכך לא לשלם את חשבון החשמל (מדובר על חיסכון רב). אם צריכת החשמל הביתית שלכם נמוכה יותר מייצור החשמל של המערכת הסולארית, חברת החשמל תוכל לזכות אתכם על ההפרש. 

אם כך, כדאיות מערכת סולארית ביתית והחזר ההשקעה תלויים בצריכת החשמל הביתית שלכם ובאופן שבו תבחרו לקבל את ההחזר.

השקעה משתלמת גם מבחינת המדינה

כפי שאתם יודעים, על כל רווח מההשקעות עליכם לשלם מיסוי רווחי הון. אך כאשר מדובר במערכת סולארית ביתית, זה איננו המקרה. שימו לב להטבה המשמעותית הבאה:

כאשר מדובר בגגות פרטיים, עד 200 מ”ר, מדינת ישראל מאפשרת פטור מלא מתשלום מס הכנסה ומדיווח וזאת עד לסכום שנתי של 24,000 ₪! מעבר לסכום זה תידרשו לשלם לפי מדרגות המס הקבועות בחוק.

אז כמה עולה מערכת סולארית ביתית?

התקנה של מערכת סולארית משותפת או פרטית נעה בין 30,000 ש”ח לבין 70,000 ש”ח – הכול תלוי במה שההתקנה כוללת (למשל ממיר), בתנאי השטח, בסוג הפאנל הסולארי וביחידת המידה של המערכת (קילוואט פיק). כמו כן, חשוב לוודא אילו עוד נדבכים כולל המחיר, למשל עזרה בהשגת האישורים הנחוצים. נשמע יקר? יש לזכור שמדובר בהוצאה מניבה שמוזילה באופן משמעותי את עלויות החשמל ושלאורך זמן מהווה הכנסה פאסיבית.

עוד נציין שכיוון שמדינת ישראל מקדמת מגמה ירוקה ורואה בכך אינטרס משותף, היא מעניקה הלוואות ייעודיות לצד תנאים נוחים שמאפשרים לפרוס את התשלומים גם לאורך 10 שנים.

מחפשים הצעת מחיר עבור מערכת סולארית ביתית? פנו אלינו ותקבלו הצעת מחיר הוגנת לצד שירות מוביל, צוות מנוסה שמופעל על ידי הספקים המקצועיים ביותר בתחום, פאנלים מתקדמים והתאמה נקודתית בהתאם לצורך ולנתונים. מבקשים להתחיל להרוויח בהקדם ולעבור את שלב ההכנות והאישורים באופן חלק ומבטיח? חברת  wr-solar היא התשובה גם עבורכם!

כיצד מתחזקים את המערכת? ומה עם בטיחות?

גם מערכת סולארית איכותית שהורכבה כהלכה עשויה להתבלות עם הזמן, ובכך לפגום ברווחיות. למשל, האוויר בארץ רווי בזיהום ובחלקיקי אבק ועשוי לפגוע ביעילות המערכת. אי לכך, חשוב לנקות את המערכת כהלכה מפעם לפעם ואף נדרשת תחזוקה עקיפה. מבקשים תמונת מצב ממצה? עברו על הפרמטרים שדורשים התייחסות לאחר התקנת המערכת:

  • ניקוי פאנלים – הפעולה מתבצעת באמצעות מטליות ומגבים ייעודיים וכמובן באמצעות מים (עדיף מים מזוקקים). מדובר בהרבה עבודה, ועל כן צוות מקצועי יטפל במשימה, משמע יש לראות בכך הוצאה חשובה.
  • טיפול בהצללה מיותרת – גיזום עצים שעשוים להטיל צל על המערכת.
  • טיפול ברעפים שבורים
  • הרחקת ציפורים
  • התקנת מערכות ייעודיות -במקרים מסוימים, מוטב להתקין מערכת ששומרת על טמפרטורה רצויה ובעלת הגנה מפני ברקים.

בטיחות – לצד תחזוקה, רצוי לקחת בחשבון מקדמי בטיחות, ופה נסביר שיש סכנת התחשמלות בעת ביצוע הניקיון. סכנה נוספת היא פגיעה בכבלים, ומצב כזה יוביל ל”קשת חשמלית” – פעולה שגורמת לפליטת חום רב ועלולה להוביל לשריפה. חשוב להיזהר ולעבוד בהתאם לתקנים ובהתאם לנהלי העבודה שנוגעים לקולטים סולאריים. מכאן שבין היתר רצוי שההתקנה תכלול מפסק DC אוטומטי, מפסק תרמי ובאופן כללי מגוון מערכות בקרה – בהתאם לנתונים האישיים של כל מערכת סולארית עצמאית.

פאנל סולארי

מצילים את העולם עם מערכת סולארית

אז כיצד מערכת סולארית תורמת לסביבה? להלן מספר היבטים חשובים:

  • ייצור חשמל באמצעות מערכת סולארית מונע צריכת חשמל באופן שכרוך בפיזור גזי חממה, וזאת כי מדובר בייצור חשמל מחומר מתכלה וידידותי לסביבה.
  • מזעור חשמל בדרכים קונבנציונאליות, בין היתר מונע זיהום אוויר ומכאן שגם לא מעט מחלות קשות.
  • כיוון שניתן להתקין את המערכת על גבי הגג, זוכים לחסוך במשאבי נדל”ן ומונעים התקנה של בסיס ייעודי.
  • לאחר ההתקנה נהנים מהפקת חשמל לאורך שנים ארוכות קדימה – מבלי שנדרשים מהלכים נוספים.
  • מערכת סולארית ממזערת את התלות במקור אנרגיה מתכלה, עובדה שבין היתר מוזילה את מחירי הדלק.

לסיכום

מבקשים הכנסה פאסיבית ובו זמנית לשמור על הסביבה? חשוב לבחור בחברה מובילה שמחזיקה בניסיון, שקיפות וציוד מתקדם. כמו כן, כפי שכבר ציינו הליך ההתקנה כרוך בלא מעט אישורים ובדיקות מקדימות, כך שמוטב שהחברה תאפשר שירות מקיף שיסגור עבורכם את הפינה מכל הכיוונים ובו זמנית תציעה הבטחה כלכלית.

מכאן שאם יש לכם שטח מתאים (על הקרקע או על הגג) ואתם מבקשים לנצלו כלכלית, אתם מוזמנים ליהנות מהניסיון העשיר, מהיחס המקצועי וממיטב הפאנלים והציוד המשלים שקיים בשוק. אנו, חברת  wr-solar, מעמידים לרשותכם את מיטב המומחים בתחום, הבטחה כלכלית, מחירים מתחשבים, שירות אדיב ויציאה לדרך רווחית ומהירה.

צרו קשר ונתקדם ביחד!

מערכת סולארית ביתית: שאלות נפוצות

כל עוד המערכת איכותית והותקנה כראוי, היא אמורה לשמור על רף גבוה של תפקוד גם לאורך 30 שנה ויותר. כמו כן, גם לאחר 25 שנה היא אמורה להמשיך לתפקד, אך ייתכן שתפוקת המערכת תצנח ל85%.

כפי שכבר ציינו, מדינת ישראל מבקשת לקדם יוזמה ירוקה ולנצל משאבי טבע מקומיים, ועל כן ניתן בקלות למצוא מגוון אפיקי מימון כדאיים עבור מערכות סולאריות ביתיות ועסקיות. פה נדייק שחשוב להשוות בין האופציות השונות ולדעת שככול שמדובר במערכת יותר גדולה, כך ייקח פחות זמן להחזיר את ההלוואה.

לרוב ניתנת אחריות על מערכת סולארית ביתית, אחריות שנעה בין 12 ל-25 שנה.

השקעתם עשרות אלפי שקלים במערכת סולארית? השקיעו גם בביטוח, כי המערכת עשויה להינזק וחלקים עשויים להיגנב. כמו כן, חשוב לשים לב שהביטוח מכסה נזקי טבע, פגיעה בצד שלישי ואפילו אובדן הכנסות. מכאן שרצוי להשוות ולרכוש ביטוח מתאים.

פאנלים סולארים על הגג - אנרגיה ירוקה

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית