ייצור חשמל עצמי

בתקופה שבה הכנסה פאסיבית היא לא פחות מברכה, בתקופה שבה כל תשלום מיותר מערים קשיים נוספים, ובתקופה שבה איכות הסביבה נמצאת על סדר היום, רק מתבקש להביט מסביב ולאתר הזדמנויות, ופה ייצור חשמל עצמי נכנס למשוואה. באמצעות הטכנולוגיות של היום זוכים להפסיק להיות תלויים בחברת החשמל ויותר מכך – זוכים להימנע מאותו תשלום חודשי. כל שצריך זה סה”כ גג, או לחלופין פיסת אדמה.

מה זה אומר ייצור עצמי של חשמל?

כבר שנים שידוע שניתן לייצר חשמל מלוחות סולריים, אך רק בשנים האחרונות הממשלה החליטה לקדם את הנושא – מתוך מטרה לתמוך באיכות הסביבה ולייצר אפיק רווחי עבור אנשים פרטיים ובעלי עסקים. צעד זה שינה את היוצרות, הפך את אותה מערכת סולארית ביתית להיות מאוד רווחית, עובדה שבין היתר הובילה את המונח “אנרגיה מתחדשת” להפוך ממנטרה שחוזרת על עצמה לעובדה בשטח, משמע כיום לא מעט אנשים פרטיים ובעלי עסקים זוכים לייצר בעצמם את כמות החשמל הנחוצה. מכאן שאם מחפשים כיצד לנטרל את התלות בחברת החשמל, הרי שהתשובה ניצבת ממש מול העיניים – או יותר נכון על גבי הגג.

כיצד זה נעשה?

אם מתחילים להבין שמדובר בתחום רווחי, אך עדיין לא ברור כיצד הדברים עובדים, נעצור להסביר: בסה”כ מדובר בהמרה של אנרגיית קרני השמש לאנרגיה חשמלית. מה קורה באמצע, בין שני הקצוות? ובכן באופן כללי נסביר שקרני השמש מורכבות מפוטונים – חלקיקים שמכילים אנרגיה שהשמש “מטעינה”. כאשר אותם פוטונים נתקלים בלוח הסולארי נוצר האפקט הרצוי.

אדם מייצר חשמל באמצעות לוח סולארי

שניקח צעד אחורה? הלוח הסולארי מורכב מ 2 שכבות מוליכות למחצה. שכבה אחת רוצה לתת אלקטרון (חלקיק חשמלי טעון) ושכבה שנייה מבקשת לקבל אותו. ברגע שהפוטון נתקל בלוח הכפול, האלקטרון שמשווע להגיע ללוח השני משתחרר לחופשי והתנועה שהוא מייצר היא אותו זרם חשמלי. עכשיו רק צריך לנצל זאת – לבצע המרה. ההמרה מתבצעת באמצעות ממיר ייעודי שמאפשר לרשת החשמל לנצל את המשאבים הטבעיים. כמו כן, טוב לדעת שאם נוצר עודף של חשמל (מצב די שכיח), הוא מועבר לחברת החשמל ומזכה בתשלום, כמובן בהתאם לתעריף ידוע מראש.

יתרונות של ייצור חשמל עצמי

מעבר לתועלת הכספית ולשמירה על הסביבה, טוב לדעת שגם קיימים לא מעט יתרונות נוספים שהופכים את השיטה למאוד כדאית. להלן רשימת היתרונות המלאה:

סביבה ירוקה

שימוש בחשמל רגיל שמפזר באוויר גזים מזיקים שמובילים לתחלואה ושמעודדים את ההתחממות הגלובאלית. מנגד, ייצור עצמי של חשמל כמעט מאפס לחלוטין את הנזק, וזאת גם לאחר שהתחשבנו בזיהום שכרוך בייצור הלוחות.

ללא הפסקות חשמל

אם מדובר במערכת אוטונומית, טוב לדעת שגם במקרה של הפסקת חשמל זוכים להמשיך ליהנות מהספקה שוטפת של חשמל.

משביחים את הנכס

נכס שמושתת על ייצור חשמל עצמי הוא נכס ששווה הרבה יותר, וזאת כי ברור לכל שמעבר ליתרונות הנכס, גם מדובר בנכס מניב.

חיסכון של הרבה כסף

מדובר בחיסכון עצמי אדיר. יש לזכור שאנו מדינה חמה ועל כן ייצור חשמל עצמי במדינה כמו שלנו הוא רק צעד מתבקש. לצורך ההמחשה נציין שבאמצעות 10 מ”ר ניתן לחסוך סביב ה900 ש”ח בשנה, וככול שהשטח יותר גדול כך החיסכון יותר משמעותי.

תמיכה של המדינה

כפי שציינו המדינה מקדמת ייצור חשמל עצמי, כך שבין היתר ניתן לקבל מהמדינה הלוואה, אותה ניתן להחזיר בקלות בתוך שנים אחדות.

נורית ירוקה

שורה תחתונה

במדינה חמה כמו שלנו רק מתבקש לנצל את התמיכה של המדינה ובמצב הנוכחי שבו האוזון נמצא, רק ראוי לעשות את המינימום האישי כדי לקטוע נזק מתמשך. מכאן שאם מבקשים למזער את הוצאות הבית או את הוצאות בית העסק, אם מבקשים להפסיק לשלם מדי חודש תשלום לחברת החשמל ואם מבקשים ליהנות מהכנסה פאסיבית שדי מהר מכסה את ההשקעה הראשונית, הרי שהגיע הזמן לברר על אודות ייצור חשמל עצמי. יש שאלות, תוהים כמה באמת יכולים לחסוך מדי חודש, או אם בכלל הגג שלכם מתאים? אתם מוזמנים לקבל פרטים נוספים על הנושא – מדובר בהזדמנות כלכלית חשובה!

אדם מחזיק מנורה שהדליק באופן עצמאי

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית