פאנלים סולאריים

יש לכם גג משלכם או שטח חקלאי גדול? שווה לדעת כי באמצעות התקנת פאנלים סולאריים, אחד הטרנדים הטכנולוגיים החמים של השנים האחרונות, תוכלו לחסוך לעצמכם בעלויות השוטפות באופן משמעותי על ידי הוזלת הוצאות החשמל, ובחלק המקרים אפילו לייצר הכנסה פסיבית על ידי מכירת חשמל עודף לחברת החשמל. במקרים הללו, הצעד הזה עשוי להוות עבורכם מקור השקעה משמעותי ביותר, עם תשואה גבוהה יותר מהתשואה הממוצעת בשוק הנדל”ן לצורך העניין (כזו שדורשת הון עצמי גבוה), וזה עוד לפני שדיברנו על הדרך בה פאנלים סולאריים תורמים לאוויר נקי ומפחיתים בזיהום הסביבה.    

ואם אתם כבר שוקלים ללכת על זה, אתם בטח רוצים לדעת איך בכלל עובדים פאנלים סולאריים, ולהבין בדיוק כיצד עובד התהליך, כמה חשמל ניתן לייצר, אילו סוגי פאנלים קיימים, מהו המחיר של פאנלים סולאריים, מהו לוח סולארי וכדומה. אם כך, הנה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת.

מהו פאנל סולארי?

פאנלים סולאריים לבית הם למעשה לוחות שעשויים ברובם מסיליקון וביכולתם לקלוט את קרני השמש ולהמירן לחשמל. מערכת סולארית ביתית כוללת מספר רב של פאנלים סולאריים, כאשר כל תא סולארי מהווה מוליך חלקי, וכך באמצעות הולכה דו צדדית נוצר שדה חשמלי. כמו כן, פאנלים סולאריים לבית הם קלים יחסית, ועל כן כל עוד מבנה הגג גדול מ-60 מ”ר, בנוי משטח רציף פחות או יותר, בעל גישה נוחה וכמובן חשוף לשמש ישירה במרבית שעות היום, קיימת בהחלט אפשרות להתקנת המערכת. מתוך כך, לא מעט אנשים פרטיים וגם עסקים ומבנים תעשייתיים בוחרים להתקין פאנלים סולאריים – בין אם על גבי האדמה ובין אם על גבי גגות בתים פרטיים או בניינים משותפים, וכך נהנים מחיסכון כספי משמעותי ואפילו מהכנסה פאסיבית יציבה וקבועה.

הבדל בין פאנלים סולאריים ללוחות סולאריים

חשוב מאוד להבין כי על אף שיש כמה וכמה סוגים של פאנלים סולאריים המיוצרים בטכנולוגיות שונות (מונו קריסטל, פולי קריסטל ו-Thin film), זהו למעשה אותו המוצר. כשאתם מזמינים פונים ומבררים לגבי פאנלים סולאריים לבית לרכישה ומדברים אתכם על לוחות, למעשה מדברים על אותו המוצר שמרכיב אותה המערכת המכונה מערכת סולארית ביתית, וזה נכון כמובן גם להיפך. 

הרכבת פאנל סולארי

כיצד עובד תהליך ייצור החשמל באמצעות פאנלים סולאריים?

תהליך ייצור החשמל באמצעות פאנלים סולאריים מבוסס על אפקט ייחודי שמכונה “פוטו וולטאי”. קרני  האור הפוגעות בפאנל מכילות בתוכן פוטונים, וברגע המגע עם התא הסולארי, האטומים משחררים אלקטרונים. לאחר מכן, המוליכים משני צידי התא (חיובי ושלילי) סוגרים מעגל חשמלי, וכאשר אותם אלקטרונים נעים באותו מעגל נוצר זרם חשמלי. ככל שיש יותר פאנלים סולאריים, כך מדובר במערכת גדולה יותר שיכולה לספק את מרב צרכי הבית.

מעבר לכך, הזרם שנוצר (DC) מומר לזרם חלופי (AC), אותו הזרם בו חברת החשמל משתמשת, וזאת מפני שההולכה שלו נחשבת זולה ויעילה יותר. את ההמרה מבצעים באמצעות ממיר סולארי (המוח של המערכת) שמעניק מענה בטיחותי באמצעות ניתוק אוטומטי של הזרם (בעת הצורך) שימנע עומס יתר על המערכת וחלילה שריפות שעלולות לפרוץ בגללו ובעיקר מעניק שקט נפשי.

כמה חשמל תוכלו לייצר מפאנלים סולאריים?

על פי תחזיות שונות, בתוך עשור תייצר האנושות כ-43% מסך החשמל באמצעות פאנלים סולאריים. מתוך כך אחת השאלות הנפוצות ביותר בתחום שאלת התפוקה של פאנלים סולאריים לבית וחשוב להבין כי קיימים ארבעה משתנים המשפיעים על התשובה:

  • מיקום גיאוגרפי

ישנם ישובים שבהם הכדאיות של התקנת פאנלים סולאריים לבית היא גבוהה הרבה יותר. אם לצורך הדוגמה נבחן את הפקת החשמל בתנאים אופטימליים, נראה כי על גג דרומי נפיק כ-1700 קוט”ש, על גג מערבי מזרחי נפיק כ-1550 קוט”ש ועל גג צפוני נפיק כ-1250 קוט”ש בלבד.

  • סוג הגג 

גג שטוח הוא עדיף ועשוי להניב 1 קילו ואט עבור 10 מ”ר של פאנלים סולאריים מותקנים, זאת לעומת גג רעפים שעשוי להניב בחישוב גס כ-1 קילו ואט עבור 7 מ”ר מותקנים של פאנלים סולאריים.

  • גורמי הצללה רלוונטיים 

הצללה פוגעת בייצור החשמל וביעילותם של פאנליים סולאריים. כדאי לקחת בחשבון גורמים מטילי צל קיימים הניתנים לשינוי והתאמה כמו גיזום עצים לצורך העלאת כדאיות ההתקנה והתפוקה של הפאנלים, לעומת גורמים מטילי צל (בניין למשל) לא ניתן לעשות דבר לגביהם.

  • גודל הגג

ככל ששטח הגג יותר גדול, כך ניתן להתקין יותר פאנלים סולאריים ולהגדיל למעשה את תפוקת החשמל.

  • סוג הפאנלים

כל סוג של פאנל מעניק תפוקה שונה, ותמחור הפאנלים בהתאם.

אילו סוגי פאנלים סולאריים קיימים בשוק?

כיום ניתן למצוא 3 סוגים עיקריים של פאנלים סולאריים:

  1. תא סיליקון רב גבישי מבוסס על סיליקון מולטי קריסטלין. פאנל סולארי מסוג זה מעניק תפוקה שנעה בין 11-15 אחוזים.
  2. תא סיליקון חד גבישי אידיאלי עבור מקומות קטנים, מעניק תפוקה שנעה בין 13-17 אחוזים.
  3. תאים דקים ויחסית גדולים שמעניקים תפוקה שנעה בין 10-12 אחוזים. סוג זה אומנם מעניק את התפוקה הנמוכה ביותר, אך מצד שני הוא גם הכי פחות רגיש לטמפרטורה (מה שבאופן עקיף מונע בלאי).
    על פניו נראה כי ישנה עדיפות לרכישת פאנלים סולאריים בעלי תפוקה גדולה יותר, אך חשוב להסתכל על התמונה המלאה ולקחת בחשבון משתנים חשובים לא פחות כמו בלאי ועמידות שלהם. 

אז מה תרוויחו מהתקנת פאנלים סולאריים?

יותר ויותר אנשים בוחרים כיום להשקיע בהתקנת פאנלים סולאריים לבית, ולרוב הם עושים זאת בגלל אחד או יותר משלושת השיקולים הבאים:

השלב הבא:

חסכון כספי

חלקנו משלמים הרבה יותר על חשמל בחורף וחלקנו משלמים הרבה יותר דווקא בקיץ. כך או כך, באמצעות פאנלים סולאריים ניתן להוזיל את עלויות החשמל לאורך השנה בצורה משמעותית ביותר, זאת מתו מעבר (לעתים מלא ולעיתים חלקי) לייצור החשמל באופן עצמאי, כאשר מקבלים כמובן זיכוי כספי על עודפי חשמל מחברת החשמל.

השלב הבא:

עצמאות כלכלית לצד תשואה מעולה

התקנת פאנלים סולאריים לבית פרטי היא השקעה מניבה, וחשוב הרבה יותר - השקעה בטוחה למדי. מחיר של פאנל סולארי הוא זול בימינו יותר מתמיד ומדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה תוך 8 שנים בממוצע. כמו כן, אם נשווה את התשואה לזו שניתן לקבל בעולם הנדל"ן, נמצא שהתשואה מהתקנת פאנלים סולאריים גדולה יותר ועומדת על כ-12% אחוזים בממוצע.

השלב הבא:

הרגשה טובה

כיף לדעת שלצד רווח כלכלי, הבחירה בהתקנת פאנלים סולאריים תורמת ליצירת אנרגיה ירוקה ולא מזהמת ומתוך כך באופן טבעי להפחתה של אנרגיות מזהמות. באמצעות אנרגיה סולארית אנו ממזערים הלכה למעשה את הנזק לכדור הארץ, כפי שקורה בתהליך הפקת חשמל רגיל המבוסס על שריפת חומרי גלם ופליטה של גזים מזיקים.

כמה עולים פאנלים סולאריים?

הכדאיות ברורה ויש לכם גג מתאים – אז מה עכשיו? ובכן, כל שנותר הוא להבין את סדר הגודל של ההשקעה המדוברת. מהו אם כך המחיר הסופי של התקנת פאנלים סולאריים? ובכן, ההשקעה הממוצעת היא בין 30,000 ל-70,000 ש”ח – סכום שבין היתר כולל בדיקות מקדימות, התקנה וניקיון תקופתי. כיצד ניתן להסביר את הצניחה הדרסטית במחיר (כרבע ממה שהייתה בעבר)? ובכן מחירי הסיליקון צנחו ובכך הפכו את העסקה לכדאית הרבה יותר.

חשוב לציין כי עלות מדויקת תתקבל רק לאחר שייבחנו שורה של נתונים אישיים: תנאי וגודל השטח, הכנות מקדימות וסוג הפאנל (באופן טבעי יש לסוגים שונים של פאנלים סולאריים מחיר שונה). רק לאחר שנכניס למשוואה את סך הנתונים, נוכל לקבל תמונה ברורה יותר של המחיר הסופי. כך או כך במרבית המקרים התשואה היא גבוהה ועומדת על כ-12% ובכל מקרה מדובר על חיסכון משמעותי ביותר בהוצאות החשמל, מה שכדאי לקחת בחשבון מהרגע הראשון.

כאן אצלנו בחברת wr-solar, נדאג ללוות אתכם מהרגע הראשון, ונשאף לתת לכם תמיד את המענה הטכנולוגי היעיל והמתקדם ביותר לצד עלויות הוגנת. המומחים והספקים איתם אנו עובדים מזה שנים ארוכות הם בעלי ניסיון רב, ממנו נהנים כיום מאות לקוחות ברחבי הארץ.

דוגמה למשפחה שמתקינה פאנלים סולאריים:

להלן הצצה למשפחה מהדרום שבחרה להתקין מערכת פאנלים סולאריים. משפחת בלל כוללת 4 נפשות וגרה בבית פרטי בעל גג רעפים שיכול להכיל רק כ-80 מ”ר של פאנלים סולאריים. כמו כן, אותה משפחה צורכת מדי שנה כ-11,500 קוט”ש, וכך חישוב קצר מעלה שהיא נדרשת להתקין כ-24 פאנלים על מנת לאפס את הצריכה הביתית. וכך, מכיוון שיש לה מקום לפאנלים סולאריים נוספים, היא גם נהנית מהחזר כספי חודשי וגם מסייעת במטרה החשובה של צמצום זיהום האוויר ופליטת מזהמים.

אנרגיה מתחדשת, תורמים לאיכות הסביבה!

ועם כל הכבוד לרווח הכלכלי, אין להתעלם מהתרומה הגדולה לאיכות הסביבה. אנרגיה סולארית מייתרת את התלות תלויים חיצוניים שמספקים חשמל בדרך מזהמת המובילה לתחלואה בין היתר. נוסף על כך, באמצעות התקנה על הגג ניתן לחסוך במשאבי קרקע יקרים ולמנוע פגיעה בצומח ובחי. כמו כן, שיטה זו אינה כרוכה בדילול של משאבים טבעיים (לעומת השימוש בפחם ודלק).

אז אם תהיתם כיצד ניתן לרתום את עצמנו כאנשים פרטיים למאבק הירוק, לפניכם עומד הפתרון היעיל והחשוב ביותר נכון להיום.

לסיכום

שוקלים להתקין מערכת פאנלים סולארית? ובכן – ראשית יש לבדוק שהגג אכן מתאים להתקנה כזו מבחינת המשתנים השונים (גודל הגג, מיקום שלו ביחס לשמש, גורמים מצלילים וכו’) ואת הדברים האלו יבחן כמובן צוות המומחים שלנו. לאחר מכן יש להשיג את האישורים הנחוצים, וגם את זה נשמח לעשות עבורכם במהירות וביעילות ככל שרק ניתן. לאחר התכנון הסופי, בחירת אפיק המימון והשגת האישורים הנחוצים, נטמיע מונה דו כיווני ונתחיל להתקין את המערכת – תהליך שאורך כמה ימים ספורים בלבד.

בתום התהליך משרד התשתיות מוסיף אתכם לרשימת ספקי האנרגיה, כך שכבר מהשלב הראשון תזכו לראות רווחים עם חשבון חשמל מזערי בלבד (אם בכלל תקבלו חשבון). אם כך, אם גם אתם מחפשים השקעה כדאית, זה הזמן להתחיל לקבל מושג ברור יותר לגבי העלויות עבורכם. פנו אלינו וביחד נתחיל בתהליך – הצוות המיומן שלנו יעניק לכם דו”ח מצב מפורט, כך שעוד היום תוכלו לדעת מהו סטטוס ההשקעה העתידית שלכם בעוד חמש שנים קדימה.

אם תמיד רציתם לתרום לסביבה ובאותה נשימה לבצע השקעה בטוחה וחכמה, אנו פה עבורכם – עם ניסיון עשיר, מיטב המומחים בתחום, מחירים מתחשבים וטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת ביותר!

פנאלים סולאריים-שאלות נפצות

מדובר למעשה על פאנלים ייחודיים העשויים מסיליקון לרוב שביכולתם להמיר את אנרגית השמש לאנרגיה חשמלית זמינה.

מדובר למעשה על אותו המוצר בשמות נרדפים.

ניתן להתקין פאנלים סולאריים על גגות בתים פרטיים וכן על מבנים תעשייתיים וציבוריים. בנוסף ניתן להתקין אותם גם על הארץ לשימושים חקלאיים או לכל צורך אחר, כל עוד עומדים בתנאים מסוימים.

מחירי המערכות הסולאריות משתנים ונקבעים בהתאם לסוג הפאנלים, גודל המערכת (כמות הפאנלים) ומשתנים נוספים. 

לוחות סולאריים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית