מערכת סולארית מסחרית: הופכים את העסק לכלכלי וירוק לסביבה

האם תהיתם לעצמכם אי פעם לאן הולכת לאיבוד אנרגית השמש? במדינה שטופת השמש שלנו, רובינו נוהגים להנות מקרני השמש בבילוי בחוף הים.
אך מה אם נוכל לנצל את המשאב היקר הזה לטובת מטרות כלכליות וסביבתיות?
חשבו על כל השעות הללו כעל שעות עבודה, בהן מנוצלת אנרגית השמש לטובת הפקת חשמל באמצעות טכנולוגיה ירוקה ולא מזהמת שתגדיל את הרווח הכלכלי שלכם.
התקנה של מערכות סולאריות על גגות של עסקים היא הפתרון האידיאלי עבור כל מי שמעוניין להפוך את העסק שלו לכלכלי וירוק יותר. לפניכם המדריך להקמת המערכת הסולארית הראשונה על גג העסק שלכם.

מהי מערכת סולארית מסחרית?

מערכת סולארית מסחרית היא מערכת המנצלת את אנרגיית השמש לצורך ייצור חשמל. המערכת מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת, ומאפשרת הפקת של אנרגיה ירוקה ותורמת לשימור הסביבה באופן יעיל. המערכות הסולאריות המסחריות הפכו פופולריות בשנים האחרונות, והן מהוות אלטרנטיבה מובהקת למערכות ייצור החשמל הקלאסיות, הן מבחינת רווח כלכלי והן מבחינה סביבתית.
המערכת בנויה מפאנלים סולאריים, בתוכם ממוקמים תאים סולאריים (נקראים גם תאים פוטו-וולטאים) עשויים סיליקון. התאים עובדים על עקרון פשוט – האפקט הפוטו וולטאי.
קרני השמש שפוגעות בתאים הן למעשה אלומות של פוטונים (חלקיקי אור). במגע עם הסיליקון (חומר מוליך למחצה), מתרחש האפקט שגורם לשחרור של אלקטרונים מהסיליקון. כעת, אם נסגור את המעגל החשמלי נקבל זרם חשמלי. במילים אחרות – המערכת מייצרת זרם של אלקטרונים תוך ניצול האפקט הפוטו-וולטאי.
את הזרם החשמלי (מתקבל כזרם ישיר DC) המערכת ממירה לזרם AC (הזרם שאנו צורכים במשקי הבית שלנו) באמצעות ממירים חשמליים.
כעת, חשבו על כמויות השמש האדירות במדינה חמה כמו שלנו שאינן מנוצלות כהלכה.
אין זה פלא שמערכות סולאריות מסחריות המיועדות להתקנה על גגות בתי עסקים, שטחים מסחריים, או שדות של פאנלים סולאריים הופכות לפופולריות יותר ויותר לאחרונה.
היתרונות של הקמת מערכת כזו מתבטאים ברווחים כלכליים משמעותיים (למרות עלות ההתקנה הראשונית), וכמובן גם בשמירה על סביבה נקייה יותר.
מדוע אם כן כדאי לכל עסק לשקול הקמה של מערכת סולארית מסחרית? מהם היתרונות שלה? והאם גם אתם יכולים להקים מערכת כזו?

אילו עסקים יכולים לבנות מערכת סולארית מסחרית על גג המבנה?

בעידודה של הממשלה, אשר תומכת במיזמים ירוקים של הקמת מערכות סולאריות ומעניקה תמריצים כלכליים מגוונים, קיימים עסקים רבים שעומדים בתנאים הנדרשים להקמת המערכות הסולאריות המסחריות. ביניהם ניתן למנות מוסדות חינוך, משקים חקלאיים, חניונים, קניונים ומרכזים מסחריים, משרדים, עיריות ומועצות ועסקים מקומיים.

מהן הדרישות לבנייה?

על מנת לקבל הרשאה להקמת תשתית לבניית מערכות סולאריות מסחריות, יש לוודא שהעסק עומד בקריטריונים הבאים וביכולתו להציג את המסמכים והאישורים הבאים:
– שטחו של גג המבנה צריך להיות בין 150 מ”ר ל-1,500 מ”ר. יש להציג אישור מדידה עדכני ממודד מוסמך.
– הנפקת טופס 4, אישור בנייה ואישור מחברת החשמל עבור המבנה עליו עתידה לקום המערכת הסולארית.
– הצגת היתר בנייה – רק עבור מערכות בעלות הספק של יותר מ-50 קילוואט.
– הצגת המפרט הטכני של המערכת, כולל שרטוטי המבנה.
– אישור חתום על ידי מהנדס בניין ומהנדס חשמל בדבר היתכנות הפרויקט מבחינת היבטי חשמל וקונסטרוקציה.
כמובן שעליכם לוודא תחילה שהגג חשוף לשמש ישירה ונקי ממחסומים או אובייקטים שיכולים להטיל צל על קולטני קליטת השמש.

לבסוף, בסיום ההתקנה יש ליצור קשר עם חברת החשמל על מנת לקבל אישור סופי לשימוש במערכת.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם המומחים שלנו לבדיקת היתכנות ראשונית של הפרויקט.

פאנל סולארי

ייעוץ בנושא אנרגיה סולארית

למה כדאי לכל עסק לבנות מערכת סולארית מסחרית?

אין ספק שהיתרונות של הקמת מערכת סולארית לעסקים ובתי מסחר עולים על החסרונות. לכן, אין זה מפתיע כי המערכות הללו הפכו לליבה של תעשיית האנרגיה בארץ. תוסיפו לכך את החידושים הטכנולוגיים וחברות ההי-טק שפועלות בתחום ומאפשרות ייצור אפקטיבי וזול יותר, והרי לכם מתכון למערכת מושלמת לכל בית עסק שמעוניין להגדיל את הרווחים שלו וליהנות מתמיכה ממשלתית ענפה ברקע.

רווח נוסף לעסק – בתי העסק משקיעים בפרויקט חד פעמי, ונהנים מניצול תמידי של השמש לטובת יצירת חשמל נקי. בארץ חמה כמו שלנו, ניתן להפיק כמויות הספק אדירות של חשמל לכל אורך ימות השנה. הרווח הכלכלי שלכם יכול להיות מגולם בשתי דרכים: מכירת החשמל שאתם מייצרים לחברת החשמל, או לחילופין שימוש בחשמל שהמערכת מייצרת לטובת העסק שלכם, במקום לשלם הוצאות מיותרות לחברת החשמל.

חיסכון בהוצאות חשמל – העסק שלכם נהנה מחסכון משמעותי באנרגיה. באמצעות חיבור המערכת הסולארית המסחרית לתשתית החשמל של העסק, אתם נהנים מצריכה חופשית של חשמל.
עסק ירוק לסביבה – הממשלה מעודדת בעלי עסקים להקים מערכות סולאריות מסחריות בדיוק בגלל הסיבה הזו. התמריצים הכלכליים והתעריפים הנמוכים שמציעה הממשלה וחברת החשמל, נובעים מהעובדה שהמערכות מפיקות אנרגיה ירוקה בלבד.
להבדיל מהדרך המסורתית להפקת חשמל (שריפת פחם באתרים של חברת החשמל), תהליך הפקת החשמל באמצעות פאנלים לא יוצר זיהום סביבתי באף אחד משלבי הייצור.
שליטה מלאה על החשמל – מהרגע שמהערכת הסולארית חוברה לתשתית החשמל של העסק שלכם, אתם אדונים לעצמכם. תוכלו לשלוט בצריכת החשמל, לשפר את ביצועי המערכת ולהפיק את הספקי החשמל הרצויים עבור הצרכים העסקיים והכלכליים שלכם.
ומה בצד החסרונות? ובכן, החיסרון העיקרי כרוך בעלות חד פעמית של הקמת התשתית והפאנלים הסולאריים. עם זאת, בעלי עסקים רבים כבר החזירו את ההשקעה הכספית הראשונית ונהנים כעת מרווח נקי לעסק שלהם.

כמה עולה מערכת סולארית מסחרית?

נפריד בין בתי עסק קטנים ובין מרכזים מסחריים גדולים יותר. פרויקטים קטנים יסתכמו בדרך כלל בסכומים הנעים בין 30,000 ל-40,000 ₪. המחיר מורכב מאיכות הפאנלים הסולאריים, גודל הגג, התמחור של חברת הפרויקטים, ועוד.
עבור מערכות סולאריות מסחריות בסדר גודל רציני יותר, ההשקעה תנוע בין 40,000 ל-70,000 ₪, ותכלול את כל שלבי הפרויקט: בדיקות ותכנון מקדים, התקנה, ניקיון ואחזקה תקופתיים על פי צורך.
לסיכום, חשוב לציין כי התשואה של עסק מסוג זה עומדת על כ-12%. מדובר בעוד פרמטר שמדגיש את היתרונות בהקמת מערכת סולארית מסחרית – החזר השקעה תוך זמן קצר.

איך שומרים על מערכת סולארית מסחרית לאורך השנים?

תכנון נכון של המערכת ורכישה של פאנלים איכותיים מבטיחים לכם תחזוקה שוטפת מינימלית.
המערכות הסולאריות עשויות חומרים עמידים, גם בחשיפה ממושכת לתנאי סביבה קשים.
עם זאת, חשוב לשמור על כמה דגשים על מנת לשמור על תקינות המערכת.
זכרו – שמירה על תחזוקה וניקיון של הפאנלים עשויה לחסוך אלפי שקלים בכל שנה. מערכת לא מתוחזקת ופאנלים שאינם נקיים גורמים לירידה משמעותית בהספק החשמלי של המערכת.
ראשית, בחרו רק חברת פרויקטים מוסמכת שתהיה אחראית על הקמת התשתית בצורה בטוחה, ועל ליווי וייעוץ מקצועיים.
שנית, הקפידו על ניקיון של הפאנלים אחת לתקופה. מדובר בפרוצדורה פשוטה, שכל צוות מקצועי שעוסק בתחום יבצע בקלות.
וודאו כי אין שום אובייקט (צמחייה, חפצים תלויים…) מטיל צל ומפריע למערכת לקלוט את אור השמש.
מערכת להגנה מפני ברקים ובקרים לשליטה בטמפרטורה גבוהה גם הם יכולים לשדרג את המערכת הסולארית.

לסיכום, הזמנת שירותים מקצועיים לצרכי התחזוקה והניקיון חשובים מאוד לשמירה על הבטיחות האישית שלכם. המערכות הללו מייצרות חשמל, ומומלץ למי שאינו מומחה במערכות סולאריות שלא להתעסק עם ניקיון ותחזוקה. הפעולות הללו יכולות לחשוף אתכם לסכנת התחשמלות, נפילה מגובה ורב ועוד.
חברת WRsolar מזמינה אתכם ליצור קשר בנוגע להקמת מערכת סולארית לבית העסק שלכם.
אנו מתחייבים לליווי צמוד לכל אורכי שלבי הפרויקט, בצורה מקצועית ועמידה בכל נהלי הבטיחות הנדרשים, בעזרתם של הספקים המצוינים והמקצועיים שלנו.
צרו איתנו קשר עוד היום לייעוץ ובדיקה ראשוניים עם המומחים שלנו למערכות סולאריות.

כמה תרוויחו ממערכת סולארית מסחרית?

מערכת סולארית מסחרית

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית