מערכות סולאריות לעסקים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים על יותר ויותר גופים מסחריים שבוחרים בהתקנת מערכות סולאריות לעסקים עבור העסק שלהם לצורך ייצור הכנסה פסיבית. אותם העסקים למעשה בוחרים להתקין מערכת מיוחדת של לוחות סולאריים על גג העסק הפיזי שלהם (או בשדות ואזורים פתוחים בהרבה מקרים) ובכך למעשה מייצרים את מרבית החשמל הנדרש לעסק שלהם או את כולו בעצמם באמצעות המרת אנרגיית השמש. על פניו נראה כי מדובר באפיק השקעה בהחלט משתלם, במיוחד עבור עסקים שחווים חוסר ודאות כלכלי על בסיס קבוע, אך האם מדובר על השקעה באמת חכמה ומשתלמת? איך זה בדיוק עובד והאם יש לנו דרכים נוספות לייצור הכנסה מעבר לחיסכון הצפוי בחשבון החשמל? הנה כל מה שבעלי עסקים צריכים לדעת בנושא.

מערכת סולארית לעסקים: למה זה כדאי?

הדבר הבסיסי והחשוב ביותר שצריך לדעת לגבי מערכות סולאריות לעסקים הוא שמדובר על ההגדרה הבסיסית ביותר של הכנסה פסיבית. כלומר, סוג השקעה המחייב הוצאה כספית חד פעמית שלאחריו נכסה אותה תוך זמן קצר ולאחר מכן נתחיל לייצר רווחים חודשיים קבועים ללא כל מאמץ או השקעה מיוחדת. תקופת הקורונה חידדה עד כמה יציבות עסקית היא לא דבר מובן אליו, ונראה כי בעלי עסקים רבים חיפשו את הדרך לצמצום מהותי בהוצאות ולייצור הכנסה פסיבית מהסוג הזה. נראה כי חלק לא מבוטל מאותם בעלי עסקים בחרו להשקיע בהתקנת מערכות סולאריות לעסקים וזוהי בלי ספק דרך מצוינת לייצר רווחים ללא כל מאמץ מעבר להשקעה הראשונית.

מערכת סולארית לעסק: השקעה נבונה לטווח הארוך

אז איך זה בדיוק עובד? ובכן, לאחר בדיקה ניתן להבין אם מבנה או אזור מסוים בעסק אכן מתאימים להתקנת מערכת סולארית. במידה וכן עלות התקנת המערכת משתנה בהתאם לגודל הצפוי שלה ומדובר על טווח רחב למדי בין כמה עשרות אלפי שקלים בודדים לכמה אלף שקלים. כך או כך, המערכת מתחילה לייצר את החשמל באופן מיידי. אם היא מייצרת פחות ממה שהעסק צורך, אנו משלמים על החלק שנותר שאנו מקבלים מחברת חשמל. בהרבה מקרים היא מצליחה לייצר עבורינו את כל החשמל שאנו צריכים ואז למעשה חשבונות החשמל שלנו מתבטלים. ברוב המקרים זה מתקזז בצורה משמעותית עם התשלום על המערכת, וברגע שסיימנו לשלם עליה אנחנו פשוט חוסכים באופן קבוע את הוצאות החשמל שלנו ופשוט מייצרים חשמל לעצמינו. אבל, מתברר שיש עוד אפשרות משמעותית ובהחלט כזו שעשויה לקרות להכנסה כספית נוספת והיא המצב הנפוץ למדי בו המערכת הסולארית שלנו בעסק מייצרת יותר חשמל ממה שאנו צריכים.

ההזדמנות הגדולה: לעשות עסקים עם חברת חשמל

כאשר מתקינים מערכות סולאריות לעסקים, לפני שמתחילים בייצור החשמל נרשמים אצל חברת החשמל כספקי חשמל ועורכים איתם מה שנקרא “הסכם עודפי חשמל” במסגרתו מחליטים על תעריף בו היא תקנה מכם את החשמל העודף במידה ואכן תייצרו עודפים שכאלו. בכל חודש, בנוסף על החיסכון של חשבון החשמל שלכם, תקבלו אל חשבון העסק סכום כסף מסוים על החשמל שחברת החשמל לקחה מכם. מובן שיש כאן אפשרות להגדלת ההכנסות לא רק על ידי חיסכון של חשבון החשמל (שעשוי להיות משמעותי ביותר בסוגים מסוימים של עסקים), אלא שכאן מדובר כבר על הזדמנות להכנסה נוספת. ככל שהשטח הפוטנציאלי שלכם להתקנת המערכת גדול יותר וככל שאתם ממוקמים במקום שמשי עם הרבה אור במהלך היום, כך הסיכוי שלכם לייצר רווח נוסף עולה ובמדינה שטופת שמש כמו מדינת ישראל זהו בהחלט לא מצב נדיר ובלתי סביר. רוצים לבחון את פוטנציאל ייצור החשמל שלכם? תוכלו לעשות זאת כאן באמצעות המחשבון להחזר השקעה.

לסיכום

יותר ויותר עסקים מבינים בימינו עד כמה האפשרות של התקנת מערכת סולארית לעסק היא אפיק השקעה חכם ומשתלם. רוב סוגי ההשקעות הם כאלו שקשה לדבר עליהם במונחים של הצלחה בטוחה, אבל כאן מדובר על אפיק יציב, בטוח ומשתלם בלי שום ספק, ואם אתם רוצים ללמוד על זה יותר לעומק שווה בהחלט לעשות זאת במאמר הבא. הדבר הראשון שצריך לזכור הוא החיסכון המשמעותי בחשבון החשמל שאפילו מתקזז לנו עם התשלומים החד פעמיים של התקנת המערכת. מכאן צריך לקחת בחשבון תמיד כי לאחר מספר שנים כאשר מסיימים את התשלומים, נהנים באופן רציף מחיסכון משמעותי עד מוחלט של חשבון החשמל ובהרבה מאד מקרים כמובן, ייצור חשמל עודף יאפשר לנו למכור אותו לחברת החשמל והגדיל את התשואה שלנו מההשקעה. לכל זה תמיד נחמד להוסיף את העובדה שבצעד הזה אנו למעשה תורמים לצמצום ייצור החשמל באמצעות דלקים מאובנים שהיא אחד הגורמים העיקריים לזיהום כדור הארץ, ונראה כי אנו מדברים בהחלט על צעד חכם ומשתלם עבור סוגים רבים של עסקים. 

מערכת סולארית לעסק

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית