התקנת מערכת סולארית

הן מוזילות את צריכת החשמל, ירוקות יותר לסביבה וגם מכניסות לכם כסף. בא לכם לשמוע כל מה שאפשר על התקנת מערכת סולארית ביתית על הגג שלכם? כל המידע לפניכם:

ההבדל בין מערכת סולארית ביתית למסחרית


מערכות סולאריות נחשבות כיום לאמצעי חדשני להפקת אנרגיה ביתית, בעלת יתרונות רבים. הן בעלי בתים פרטיים והן עסקים ובעלי מבנים מסחריים מזהים את יתרונות אלה ובייחוד את הפוטנציאל התזרימי הנובע מהם ומתעניינים באופן התקנת המערכת ובדרישות שלה.

בפועל קיימים הבדלים בין מערכות סולאריות ביתיות לבין מערכות סולאריות מסחריות מבחינת כמה פרמטרים, בראשם גודל השטח עליו מתקינים את המערכת, צריכת הקילוואט וסוג השימוש.

התקנת מערכת סולארית ביתית תהיה מותקנת לרוב על שטחים קטנים יותר, בין 60-100 מ”ר וצריכת הקילוואט של המערכת תהיה עד 50 קילוואט בדרך כלל. לעומת זאת, התקנת מערכת סולארית מסחרית תהיה מותקנת לרוב על שטחים גדולים יותר, היכולים להגיע עד 1,500 מ”ר וצריכת הקילוואט של המערכת תהיה עד 100 קילוואט.

קיים הבדל גם בסוג המבנה עליהם יתקינו את המערכות, מערכות סולאריות ביתיות יתקינו על גגות של בתים פרטיים ואילו מערכות סולאריות מסחריות יתקינו על מבנים כמו: משרדים, מחסנים, מוסדות ציבור ועוד.

בנוסף, קל יותר להתקין מערכות סולאריות ביתיות מאחר ונדרשים פחות אישורים ותהליכים מורכבים להתקנתן מאשר מערכות סולאריות מסחריות.

הכנות לקראת יום ההתקנה

מערכת סולארית, בין אם מדובר על מערכת ביתית או מסחרית, מצריכה מגוון רחב של אישורים ובדיקות שיש לקחת בחשבון. הצוות המקצועי שלנו יהיה ילווה אתכם בתהליך התכנון והמדידה לבדיקת התאמה להתקנת מערכת סולארית.

יום התקנת המערכת

ביום הנקבע להתקנת המערכת יגיע למקום ההתקנה הצוות המקצועי שלנו. הצוות יכלול בילדרים מקצועיים שעברו הכשרה מקיפה ובודק חשמל מוסמך. הצוות יגיע עם ציוד מותאם הכולל מנוף (תלוי במיקום ההתקנה המדויק), סולמות, המערכת הסולארית, הפאנלים הסולאריים, ממירים וחיבורים למערכת החשמל. ההתקנה עצמה מבוצעת תוך שמירה על סביבת עבודה נקייה בסיום וגם על רמת הביטחון ותנאי הבטיחות לעבודה בגובה בהתאם לנדרש בחוק.

השלבים בהתקנת מערכת סולארית

שלב ראשון – תכנון

הצוות שלנו יבדוק את גודל השטח, כיוון הגג (האם הוא פונה לכיוון צפון או דרום), גורמים העשויים להפריע לקליטת האנרגיה מהשמש, ומיקום ארונות החשמל על מנת לוודא שאכן יש התאמה להתקנת מערכת סולארית.

שלב שני – אישורים ותיאום מול הגורמים השונים

בהתאם לגודל המערכת, יש צורך לבדוק את הדרישות להיתר בנייה. במערכות שמספקות יותר מ-50 קילוואט יש צורך בהוצאת היתר להתקנת מערכת סולארית על ידי ועדת התכנון והבניה של הרשות המקומית.

בנוסף, יש לקבל אישור מול חברת החשמל בהתאם להגשת המסמכים ותקנון המערכת הסולארית. חברתנו תהיה בקשר עם חברת החשמל לגבי אופן חיבור המערכת ושאר האספקטים השונים.

שלב שלישי – התקנת המערכת הסולארית

הצוות המקצועי שלנו יגיע להתקין את המערכת הסולארית, כאשר מספר הימים עד להתקנה מלאה של המערכת משתנה בהתאם למאפייני ההתקנה. בדרך כלל ההתקנה תושלם לכל היותר תוך חמישה ימים.

שלב רביעי – חיבור מול חברת החשמל

חברת החשמל צריכה לוודא כי אכן המערכת מחוברת באופן תקין ועליה לרשום אתכם כבעלי מערכת סולארית. לאחר מכן מתבצע החיבור למונה של חברת החשמ

מה קורה אחרי ההתקנה?

לאחר ההתקנה, תקבלו אישור על תקינותה של המערכת על ידי בודק חשמל ונחבר את המערכת לחברת החשמל תוך כדי החלפת המונה. תלוי בגודל המערכת אך לעיתים יש צורך להגיש מסמכים שונים למשרד הפנים. כמובן שאנחנו אחראיים על פעולות אלו ונדאג כי הכול בוצע באופן המקצועי ביותר.

לסיכום

במאמר זה הצגנו את המידע החשוב והרלוונטי בתהליך התקנת מערכת סולארית. אם אתם חושבים על התקנת מערכת סולארית על הגג או על התקנת מערכת סולארית לבד, הכירו את כל השלבים ואת התהליך על מנת לתכנן את צעדיכם. נשמח לעזור לכם וללוות אתכם בתהליך.

שאלות נפוצות

כן. ההבדל בין המערכות בא לידי ביטוי בגודל השטח עליו מותקנת המערכת, בעצמת הקילוואט שהמערכת הסולארית יכולה להפיק ובסוג המבנה עליו היא מותקנת.

כאשר הצוות המקצועי יצטרך לחבר את תשתית החשמל, הוא יוריד את החשמל לשעה(בערך) ולאחר מכן יחזיר אותו בחזרה.

עקרונית ניתן להתקין את המערכת הסולארית לבד אך הדבר לא מומלץ. התהליך מצריך אישורים והיתרים שונים כמו גם ידע מקצועי בתחום ולכן אנו ממליצים בחום להתייעץ איתנו ולקבל שירותי התקנה מקצועיים על כל הדרוש לכך.

התקנת מערכת סולארית: הצעד הראשון לייצור חשמל עצמי

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

החזר השקעה מפאנלים סולאריים

החזר השקעה מפאנלים סולאריים

לצד המודעות הגוברת לנושאים הסביבתיים בשנים האחרונות וכניסתן של המערכות הסולאריות ללבה של תעשיית האנרגיה הירוקה בארץ, מביאים עמם הפאנלים הסולאריים גם בשורות כלכליות מעניינות.

לקריאה »
נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית