חשמל סולארי ביתי: עשה זאת בעצמך

עם השנים, יותר ויותר אנשים עוברים לצריכת חשמל באמצעות מערכות סולאריות בשל החיסכון והצורך בצריכת משאבים ירוקה יותר. הדעה הרווחת היא שלא ניתן להתקין מערכת סולארית באופן עצמאי ושהרבה יותר קל ופשוט שבעל מקצוע יעשה עבורנו את העבודה, אבל מיד נגלה לכם כיצד גם אתם תוכלו לצרוך חשמל סולארי ביתי ולבצע את ההתקנה בעצמכם (כשחשוב לציין שהתהליך מחייב גם לא מעט בירוקרטיה ואישורים).

מה צריך בשביל לבנות מערכת סולארית ביתית?

  • מקום התקנה – לרוב, מתקינים את המערכת על גג הבית (או על שטח פנוי אחר שיכול לקלוט את אנרגיית השמש). לפני ההתקנה, חשוב מאוד לוודא שהשטח אכן מתאים להתקנת המערכת בגודל ובזווית מתאימים לקליטת אנרגיית שמש מקסימלית.
  • פאנלים סולאריים – אלו המרכיבים העיקריים, שאחראיים לייצר אנרגיה סולארית באמצעות קרני השמש. הפאנלים הסולאריים מונחים על קונסטרוקציית אלומיניום ובתוכם אופטימייזרים המכילים שדה חשמלי שקולט את אנרגיית השמש ומפיק ממנה את הזרם החשמלי.
  • ממירי מתח – תפקידו של הממיר לבצע המרה של מתח החשמל, באופן המאפשר הפעלה תקינה של הציוד החשמלי. שימו לב כי ישנם ממירים שמתאימים ל-24 וולט וכאלו שמתאימים ל-12 וולט. דעו לבחור את הממיר הנכון בהתאם לתפוקה הרלוונטית.
  • מצבר – תפקידו לספק את המתח החשמלי לשאר הציוד על מנת שיוכל לעבוד בשוטף.
  • בקר טעינה – תפקידו להטעין את המצבר כאשר הוא מתרוקן.
  • כבלים – יוצאים מתוך הפאנלים אל הממיר שקיים בארון החשמל.

איך בונים לבד מערכת סולארית בבית?

מערכת סולארית ביתית ניתנת להתקנה באופן עצמאי, כל עוד תיישמו עבודה בשלבים ותרכשו ידע רלוונטי בנוגע להתקנה עצמה.

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לוודא שהשטח רשום כחוק בבעלותכם כמתקיני המערכת ושכל תוספות הבנייה בנכס מכילות היתר. זאת לצורך האישורים למערכת שיגיעו מאוחר יותר.

כעת, חשוב לוודא ששטח הגג הוא 40-50 מ”ר לפחות כדי להספיק לשטח ההתקנה הנדרש. אם זהו גג רעפים, חשוב להעריך את הכיוון והשיפוע שלו: השיפוע האידיאלי הוא 26 מעלות והכיוון האידיאלי ביותר (חשיפת השמש הכי ארוכה) הוא כיוון דרום. עליכם לוודא גם שאין אובייקטים שחוסמים את קרינת השמש ועלולים לחבל בתפוקה וכן את נגישות חברת החשמל עם סיום ההתקנה.

מערכת ביתית מגיעה בגודל של 15 קילוואט לכל היותר, כאשר ניתן לבצע סטייה של 10% לכל היותר, כך שהמקסימום להתקנה הוא של 16.5 קילוואט. שימו לב שבמערכות קטנות של 4 קילוואט אין צורך בהצהרה על ההכנסה למס הכנסה. במערכות יותר גדולות או בהכנסה של 18 אלף ומעלה, תתבקשו לכך ובכפוף להפיכה לעוסקים פטורים או מורשים.

לאחר שלב הבדיקות המקדימות, עוברים לשלב הקונסטרוקציה. זהו הזמן שבו דרוש לכם הרבה ידע מקצועי כדי לחבר כראוי את הפנלים לחשמל ולמונה החשמל ולכן מומלץ להיעזר בגורם מקצועי בעת ההתקנה עצמה.

ומה אומר החוק לגבי התקנת מערכת סולארית?


התקנת המערכת הביתית דורשת בירוקרטיה והתנהלות מול גורמים רבים. על מנת להגיע להתקנה של המערכת, חשוב לקבל את כל האישורים הנדרשים ותהליך זה אינו פשוט בכלל. הנה חלק מהאישורים אותם תצטרכו להשיג:

  • היתר בנייה החתום על ידי וועדת התכנון והבניה או טופס 4 אם מדובר בבית פרטי.
  • בדיקת המבנה ואישור חתום על ידי מהנדס (לאישור המשקל / המקום / זווית קליטת אנרגיית השמש ועוד).
  • אישור מחברת חשמל על תקינות המערכת.
  • אישור הפעלת המערכת ממנהל החשמל במשרד האנרגיה והמים.
  • תשלום אגרות שונות.
  • ועוד.

כפי שתוכלו לראות, הבירוקרטיה רבה, מצריכה מאמצים, זמן, ולא מעט כסף. למרות שניתן להתקין מערכת סולארית ולבצע ייצור חשמל עצמי, לחלק גדול מכם זה פשוט לא ישתלם. פוטנציאל הטעויות בשלב הבירוקרטי וגם בתהליך ההתקנה גדול מאוד ולכן עדיף להגדיל מעט את ההשקעה ולפנות לחברה מקצועית שתעשה זאת בעבורכם באופן חוקי ומהיר, ללא התעסקות וכאבי ראש.

חשמל סולארי ביתי: השקעה משתלמת לטווח ארוך

חשמל סולארי מבטיח לכם חיסכון אישי וסביבה ירוקה יותר לאורך זמן, אך את ההתקנה העצמית שלו קשה לנהל לבד, בייחוד למי שאין השכלה בתחום החשמל, ולצרכנים פרטיים שמעוניינים במערכת, אך נאלצים לעבור מסע בירוקרטי מתיש עד שבכלל יוכלו להתקין אותה.

אז מה עושים? מעריכים תחילה את כל האלמנטים הנדרשים בגג המבנה ואם הם מתאימים להתקנה, יוצרים קשר עם חברה מקצועית שתנהל את ההתקנה בעבורכם. וכך בתהליך קצר יחסית של כשלושה חודשים, תתחדשו באנרגיה סולארית משלכם ותוכלו לתרגם אותה להכנסות מחברת החשמל.

חשמל סולארי ביתי

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

פאנלים סולארים על הגג - אנרגיה ירוקה

מערכת סולארית ביתית

כיום בעידן הירוק אנרגיה סולארית מאוד פופולארית. בכוחה לייצר חשמל באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות. פה ראוי לציין שמדינת ישראל מהווה חלוצה בתחום ומנצלת ביעילות את שעות השמש הרבות שבורכנו בהן. המערכת מתבססת על המרה של אנרגיה שאגורה בקרני השמש באמצעות הליך פיזיקלי. מכאן ששלל אנשים מבקשים לנצל את האנרגיה הזמינה – לחסוך בהוצאות החשמל, לשמור על הסביבה וכן, גם לעשות כסף, וזאת כי החשמל שמיוצר באמצעות המערכת משמש עבור צריכה פרטית ואילו עודף החשמל מוזרם ישירות לרשת החשמל הארצית – בתמורה להחזר כספי.

לקריאה »
נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית