איך להיות ידידותיים יותר לסביבה?

אי אפשר באמת להתחמק מהעובדה שהנזקים אותם אנו (בני האדם) גורמים לסביבה רק הולכים וגדלים. לכן, אם אנחנו רוצים להמשיך וליהנות מחיים על כדור הארץ, קיימת חשיבות גבוהה שכל אחד מאיתנו יעשה מאמץ בשביל לסגל פעולות אשר יאפשרו לו להתחשב יותר בסביבה – ומאידך, גם ימנע מלבצע פעולות שונות אשר עלולות לפגוע בסביבה.

להפחית את השימוש בפלסטיק

פלסטיק מזהם את מי הים, את כדור הארץ והוא אף פוגע בבעלי חיים. מהסיבה הזאת, אחת הפעולות בהן כל אחד יכול לנקוט על מנת לשמור על הסביבה היא להפחית את השימוש בפלסטיק ובעיקר בכלים חד פעמיים.

נסיעה ברכב ידידותי לסביבה (או ויתור על שימוש ברכב)

רכבים אשר פועלים על בנזין הינם מזהמים וגורמים לנזק רב לסביבה – וכידוע, מספר הרכבים אותם אנו רואים על הכבישים רק הולך ועולה ברבות השנים.
לכן, אם אתם נמצאים לקראת רכישת רכב, ההמלצה היא למקד את החיפוש ברכבים הנחשבים לפחות מזהמים כמו: רכב היברידי (אשר פועל גם על בנזין וגם על חשמל) או רכב חשמלי.
אם אתם יכולים לוותר על רכב ולעבור ולנסוע באופניים או בתחבורה ציבורית, גם פעולה זו יכולה לתרום תרומה גדולה לשמירה על הסביבה.

להפחית את אכילת הבשר

למעשה, מי שיאמץ את התזונה הצמחונית או הטבעונית יעשה פעולה משמעותית יותר עבור הסביבה. אבל מכיוון שמדובר בצעד משמעותי, אשר ההשתדלות יכולה לבוא לידי ביטוי בהפחתת כמויות הבשר.
קצת נתונים (אשר ייעודם להסביר מדוע אכילת בשר פוגעת בסביבה): בשביל לייצר קילו בשר, יש צורך לעשות שימוש בלא פחות מ9000 ליטר מים. כאשר, פרה אותה מגדלים לצורך שחיטה, גם מייצרת כ-40 קילוגרם של זבל – זבל אשר מזהם נהרות ופוגע בסביבה.

למחזר פריטים אלקטרוניים

יש לדאוג למחזר טלפונים סלולריים ופריטים אלקטרוניים שונים כמו: סוללות ומוצרי חשמל ישנים. הפסולת האלקטרונית אותה אנו זורקים מפיצה רעלים באדמה ופוגעת פגיעה קשה בסביבה.

עברו לשלם חשבונות דרך רשת האינטרנט

למעשה, כל פעולה אותה תוכלו לעשות אשר ייעודה להפחית את השימוש בנייר תהווה כפעולה שיש בה התחשבות בסביבה.
כאמור, היום ניתן לשלם את כל החשבונות בצורה פשוטה דרך רשת האינטרנט ובצורה כזאת, למנוע את הצורך למשלוח חשבונות בדואר (מה שמצריך שימוש בנייר).

הימנעו משימוש בקשי שתייה

קשי שתייה מהווים כמוצרי פלסטיק אשר מסבים נזק גדול ומשמועתי לסביבה – מכיוון שקשה מאוד למחזר אותם. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להימנע משימוש בקשים מפלסטיק.

נסו להפחית בצרכנות

כן אנחנו חיים בתקופה צרכנית ויש כיום לא מעט אנשים המגדירים את עצמכם כמכורים לקניות באינטרנט. וכידוע, חפצים תורמים תרומה לא קטנה לפגיעה בסביבה. לכן, כדאי שכל אחד ינסה להפחית את הצרכנות – נניח להימנע מקניות יום אחד בשבוע ולאט לאט אולי להגדיל את פרקי הזמן בהם אתם לא קונים כלום.

נסו למצוא פרטנרים לנסיעות משותפות ברכב

תמיד אפשר למצוא פרטנרים אשר יסייעו אתכם לעבודה או ליעדים אחרים – בצורה כזאת, אותם הפרטנרים לא יצטרכו לנסוע ברכב נפרד, מה שיפחית את הזיהום אשר נגרם כתוצאה משימוש ברכבים.

כמובן שאלו הם רק חלק קטן ואף מינורי מאותן פעולות בהן כל אחד מאיתנו יכול לנקוט על מנת לשמור על הסביבה – אומנם לכל פעולה כזאת יש השפעה מינורית אבל אם כל אחד מאיתנו יעשה קצת, בסופו של דבר התרומה לסביבה תהיה נרחבת ומשמעותית – כך שחשוב שלא רק אתם תנקטו באותן הפעולות אלא גם תעבירו אותן הלאה..

 

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית