פאנלים סולאריים לקראוון

בורכנו במדינה בה אנו נהנים מקרני השמש ברוב ימות השנה וגם בחורף, לכן אין זה מפתיע שפתרונות לניצול אנרגיה סולארית משמשים אותנו בתחומים רבים בחיים. בעלי קרוואנים נהנים במיוחד מפתרונות מתקדמים אלו, הבית הנייד נהנה מתשתית של חשמל ללא תלות במיקומו, כאשר הפתרונות המתקדמים של היום עושים זאת תוך חיסכון משמעותי בכסף.

פאנלים סולאריים לקרוואן: מערכת סולארית ניידת

אם בעבר מערכות סולאריות התאימו רק למבני קבע, הרי שכיום הן ניידות וניתן להתקין אותן על גגות קרוואנים ולעשות בהן שימוש בכל מקום. המערכות מותקנות על גג הקרוואן ועושות שימוש באנרגיית השמש כדי לייצר חשמל שמספיק לכל צרכי הקרוואן. פאנלים סולאריים הכרחיים לניידות ונוחות בקרוואן, כאשר מערכת פאנלים סולאריים לקרוואן (מערכת בסיסית) יכולה להחזיק מקרר, תאורה, מטענים לטלפונים ניידים וטלוויזיה. מי שירצה ליהנות גם ממזגן יוכל להשקיע במערכת גדולה יותר.

יתרונות הפאנל הסולארי לקרוואן

התקנת פאנלים סולאריים לקרוואן טומנת בחובה יתרונות רבים, להלן העיקריים בהם:

מקור אנרגיה נייד

אם בעבר היינו צריכים להתחבר לגנרטורים או לחפש מקורות אנרגיה שיספקו לנו תאורה, חימום וקירור, היום פאנל סולארי לקרוואן מספק את כל הצרכים הללו. כל עוד יש שמש בשמיים האנרגיה נשמרת ויכולה לבוא לידי שימוש בקרוואן, בכל מקום ובכל שעה.

חיסכון בדלק

אין זה סוד שמחירי הדלק משתוללים, לכן האפשרות לנצל באופן חכם את אנרגיית השמש בעת השימוש בקרוואן מסייעת בחיסכון כספי משמעותי לטווח הרחוק.

הגנה מגניבות

להבדיל מגנרטורים אותם קל יחסית לגנוב, פאנל סולארי לקרוואן מותקן על גבי הגג שלו, ובאופן שאינו מאפשר פירוק קל. מסיבה זו הוא מוגן יותר מגניבות מהם סובלים רבים מבעלי הקרוואנים שעושים שימוש בגנרטורים.

אנרגיה שקטה

בעידן של היום חובה שתהיה אנרגיה כל שהיא בקרוואן, מי שיבחרו בגנרטור יאלצו לסבול גם את הרעש האדיר שהוא מפיק. היתרון של הפאנלים הסולאריים במקרה זה הוא שהם לא מייצרים שום רעש.

התקנה מהירה וחד פעמית

כאשר ההתקנה מבוצעת על ידי בעלי מקצוע מיומנים בתחום היא מהירה במיוחד והכי חשוב – היא חד פעמית, מתקינים את המערכת ופשוט מתחילים ליהנות ממנה.

בחירת מערכת פאנלים סולאריים לקרוואן

איך בוחרים פאנלים סולאריים לקרוואן ואילו פרמטרים יש לקחת בחשבון בעת הבחירה?

גודל הפאנלים

בממוצע מתקינים בין ארבעה לשישה פאנלים סולאריים על גגות קרוואנים, הכול בהתאם לצרכי הקרוואן. מספר הפאנלים וגודלם תלוי מאוד בציפיות שלנו ממערכת החשמל. אם המערכת נועדה לספק יותר צרכים והקרוואן לא מתחבר לרשת החשמל, מומלץ להתקין יותר פאנלים ומצברים בקרוואן.

במקביל או כסדרה: אופן חיבור הפאנלים זה לזה

חיבור הפאנלים זה לזה נועד להגביר את המתח ואת כוח הפלט, כאשר החיבור יכול להיות בשתי שיטות עיקריות – במקביל או כסדרה. חיבור בסדרה משמש להגברת המתח הכוללת וחיבור במקביל נועד להגביר את זרם המערכת. כמובן שמומלץ להתייעץ בטרם הבחירה כדי לדייק את ההתקנה והחיבור לצרכים הספציפיים של הקרוואן.  

מצברי פריקה

חלק בלתי נפרד מהמערכת הסולארית הוא מצבר הפריקה העמוקה. הבחירה במצבר מוצלח פעמים רבות תהווה את ההבדל בין הנאה ממערכת איכותית שמספקת את כל הצרכים ובין מערכת שלא עושה זאת היטב. יש מצברים 250 אמפר ויש 100 אמפר, וכמובן שככל שהוא מכיל יותר אמפר בשטח הדבר יהיה מורגש. כמו כן, ישנם שלושה סוגים של מצברים בשימוש בארץ והם מצברי חומצה, מצברי ג’ל ומצברי ליתיום. ההמלצה כיום היא לעשות שימוש במצברי ליתיום שהוכחו כיעילים במיוחד.

תהליך ההתקנה

תהליך ההתקנה נחשב למהיר והוא כולל קודם את התקנת הפאנלים על גג הקרוואן בהתאמה לצרכים ולגודל הגג. החשמל שיופק מהפאנלים יעבור לבקר הטעינה שימנע את טעינת היתר של המצברים המותקנים גם כן ומחוברים למערכת הבקר והפאנלים הסולאריים. המצברים מחוברים למערכת החשמל של הקרוואן ומספקים חשמל דרך תקעי החשמל ואל מערכת V12 שמתפעלת את המכשירים הקבועים בתור הקרוואן.

התקנת פאנל סולארי לקראוון

מעקב אחרי ביצועים

ההמלצה כיום היא לעשות שימוש במערכת ניטור שעוקבת אחר פעילות המערכת הסולארית ואחר ביצועיה. מערכת זו יכולה לזהות תקלות ממרחק. למעשה, יש תקלות שניתן לפתור ממרחק, יש שניתן בהדרכה מרחוק ויש שמצריכות טכנאי. שירות זה מוצע כחלק בלתי נפרד משירותי התחזוקה שמומלץ לעשות בהם שימוש כדי לשמור על הפאנלים ועל המערכת לטווח הרחוק. באמצעות שירות תחזוקה ובקרה מתבצע גם ניתוח ביצועים ובדיקה של תקינות המערכת, כולל ניקוי וטיפול שנתי קבוע.

לסיכום

לסיכום, למערכת הסולארית בקרוואנים ניידים יש יתרונות רבים על פני גנרטורים, כאשר עלות ההשקעה בהם מינורית ביחס לתפוקת החשמל, החיסכון הכספי וההנאה ממערכת שקטה שמספקת את כל הצרכים.

פאנלים סולאריים לקראוון -שאלות נפוצות

פאנלים סולאריים בקרוואנים מאפשרים חיסכון כספי, שימוש באנרגיה ירוקה וניצול מרבי של השמש והנאה מאנרגיה שקטה.

בחירת הפאנלים נעשית תוך חישוב הצרכים בקרוואן וחישוב שטח גג הקרוואן אליו יותקנו הפאנלים. מומלץ להתייעץ עם המומחים בתחום כדי לדייק את הבחירה על פי פרמטרים אלה.

ההתקנה קלה ופשוטה, היא כוללת את התקנת הפאנלים על הגג, חיבורם למערכת בקר ומצברים וחיבור כל המערכת למערכת החשמל הקבועה בקרוואן כמו גם לשקעי החשמל.

פאנלים סולאריים לקראוון

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית