ייצור חשמל סולארי וקרינה: תשובות לכל השאלות שמעניינות אתכם

ין ספק שאנשים רבים חוששים מקרינה ואכן ישנם מקורות קרינה רבים העלולים להיות מסוכנים לנו, לבריאות שלנו ואפילו לגרום לסרטן. במהלך המאמר נציג את ההבדלים בין סוגי הקרינות השונות ונסביר מהי הקרינה שנפלטת מהמערכות הסולאריות. גם אם אתם רוצים להתקין מערכת סולארית בביתכם וגם אם כבר מותקנת בביתכם מערכת סולארית – קראו את המאמר, זהו נושא חשוב וכדאי להבהיר אותו.

קרינה מייננת וקרינה בלתי מייננת: מהם ההבדלים?

המילה מייננת מגיעה מהמילה יינון, כלומר שחרור אלקטרונים מתוך מולקולות או אטומים, כאשר יכולת היינון של אותו החומר תלויה באנרגיה שלו.

חשיפה לקרינה מייננת יכולה להיות מסוכנת לבריאות, קרינה זו עלולה להיות מסרטנת ולכן צריך להימנע מחשיפה אליה. קרינה מייננת כוללת: קרינה מחומרים רדיואקטיביים, כורים גרעיניים וקרינת רנטגן.

קרינה בלתי מייננת היא אינה מסוכנת משום שהיא אינה גורמת ליינון בחיבור לרקמה ביולוגית, היא גורמת רק לחימום הרקמה. קרינה בלתי מייננת כוללת: לייזרים, אולטרה סגול, קרינה סלולרית, שדות מגנטים ועוד.

האם הפאנלים סולאריים מייצרים קרינה מסוכנת?

מערכת סולארית, כמו גם פאנלים סולאריים לא מייצרים קרינה מייננת, כלומר לא מייצרים קרינה מסוכנת. המערכות הסולאריות עומדות בתקנים מחמירים מאוד. המערכות הסולאריות ממוקמות על גגות, ליד קרבת אנשים ולכן חשיבות הבדיקה והתכנון הוא גבוהה מאוד.

נוסף על כך, ככל שמתרחקים ממקור הקרינה כך עוצמת הקרינה פוחתת והסיכוי לאיזשהו נזק פוחת גם הוא. לכן ניתן להכריז בבטחה כי מערכת סולארית אינה מסוכנת ומותאמת כך שלא תפגע בדיירי הבית או הנכס.

רגע, אז מה היחס בין הקרינה שנפלטת מפאנלים סולאריים לבין מכשירי חשמל אחרים?

ישנם מכשירים רבים המייצרים קרינה ואנחנו חשופים אליהם בכל יום. מכשירים כמו: הפלאפונים שלנו, התנור הביתי, המיקרוגל הביתי ועוד. הקרינה בכל אחד מהמכשירים האלו היא גבוהה יותר מאשר בפאנלים סולאריים או במערכת סולארית.

אם בעבר אנשים רבים פחדו וחששו מהקרינה של הטלפון הסלולארי, היום אנשים מבינים שהקרינה היא אינה מסוכנת וכך בדיוק עם המערכות הסולאריות. כלומר, מערכת הסולארית בטוחה לחלוטין.

פעולות נוספות שכדאי לבצע על מנת להבטיח הגנה מקסימלית מהקרינה (הבלתי מייננת)

  • התקנת הפאנלים הסולאריים תיעשה רחוק ככל האפשר מחדרי השינה של דיירי הבית או הנכס.
  • צמצמו את זמן השהייה שלכם בקרבת הפאנלים הסולאריים.
  • בחרו חברה מקצועית ואמינה שתתקין את המערכת הסולארית ואת הפאנלים הסולאריים בצורה המקצועית ביותר, תוך כדי ליווי והסבר מקפיד.
  • בקשו מהחברה המתקינה את האישור על המערכת הסולארית, אישור כי המערכת עומדת בכל התקנים ובכל סעיפי הבטיחות. 

לסיכום, פאנלים סולאריים בטוחים ואינם פולטים קרינה מסוכנת

החשש מקרינה הוא מוצדק ולגיטימי, כאשר לא מבינים בנושא וכאשר ניזונים ממידע שגוי, הנושא עלול להיות מלחיץ. והוא אכן כזה, לא חסר גורמים ומערכות שפולטות קרינה מסוכנת שעלולה לגרום לנו לנזק בריאותי. אך זהו לא המקרה כאשר מדובר במערכות סולאריות ופאנלים סולאריים.

נוכל להבטיח לכם כי הקרינה הנפלטת מהמערכות הסולאריות לא מסוכנת ולא גורמת לנזק בריאותי. כל מערכת נבדקת ומקבלת אישור מגורם מוסמך שאישר את הנושא. זכרו, מידע הוא כוח וכעת תוכלו להיות רגועים בעניין וליהנות מכל היתרונות שיש למערכות הסולאריות להציע.

פאנלים סולאריים וקרינה

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

פאנלים סולארים על הגג - אנרגיה ירוקה

מערכת סולארית ביתית

כיום בעידן הירוק אנרגיה סולארית מאוד פופולארית. בכוחה לייצר חשמל באמצעות מערכות טכנולוגיות מתקדמות. פה ראוי לציין שמדינת ישראל מהווה חלוצה בתחום ומנצלת ביעילות את שעות השמש הרבות שבורכנו בהן. המערכת מתבססת על המרה של אנרגיה שאגורה בקרני השמש באמצעות הליך פיזיקלי. מכאן ששלל אנשים מבקשים לנצל את האנרגיה הזמינה – לחסוך בהוצאות החשמל, לשמור על הסביבה וכן, גם לעשות כסף, וזאת כי החשמל שמיוצר באמצעות המערכת משמש עבור צריכה פרטית ואילו עודף החשמל מוזרם ישירות לרשת החשמל הארצית – בתמורה להחזר כספי.

לקריאה »
נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית