החזר השקעה מפאנלים סולאריים

לצד המודעות הגוברת לנושאים הסביבתיים בשנים האחרונות וכניסתן של המערכות הסולאריות ללבה של תעשיית האנרגיה הירוקה בארץ, מביאים עמם הפאנלים הסולאריים גם בשורות כלכליות מעניינות.
בעוד ההתעניינות בעולם הפאנלים הסולאריים הולכת ותופסת תאוצה גם במגזר הפרטי, רבים מעוניינים להיכנס אל עובי הקורה ולהבין את המשמעויות הכלכליות מאחורי התקנת מערכות סולאריות והחזר ההשקעה הצפוי מכך.

שרטוטים של אנרגיה סולארית

על תהליך ההשקעה והחזר ההשקעה מאנרגיה סולארית

ההשקעה הראשונית

ההשקעה הראשונית בכל פרויקט של הקמת גגות מפאנלים סולאריים כוללת את רכישת הפאנלים והציוד הנלווה (ממירים ועוד) והתקנתם. הקמת התשתית לפאנלים, וחיבור המערכת לחברת החשמל יבוצעו ע”י אחת מחברות האנרגיה הסולארית המורשות בארץ, כמובן בעלות העבודה המקובל בשוק.
עבור בתים פרטיים עלות ההשקעה הראשונית תגיע לסכומים של כ-40,000 ₪, ובדרך כלל לא תרד מסכום של 30,000 ₪. כמובן שעלות ההשקעה תלויה באיכות הפאנלים וכן בתמחור אותו מציעה חברת השירות.

חישובים כלכלים אנרגיה סולארית

מימון ההשקעה

מימון ההשקעה בבניית מערכות סולאריות הוא צעד נפוץ מאוד, וחברות מימון רבות, לרבות בנקים וחברות סולאריות, משתתפות במימון ההשקעה הראשונית של הקמת המערכת.
לרוב, מגיע המימון בצורת הלוואה (פעמים רבות עד 100% מימון או עד 100,000 ₪ עבור מערכות ביתיות / עד 100% או עד 500,000 ₪ עבור המגזר העסקי), עם ריביות פריים אטרקטיביות במיוחד. הרציונל מאחורי שוק ההלוואות הנוח הוא בכדאיות המערכת, ובעובדה שחברת החשמל מתחייבת על פי חוזה ובעידוד הממשלה לקנות את החשמל המיוצר מהמערכת בתקופה של 25 השנים הקרובות לפחות, כך שמדובר בעסקה כדאית ללא סיכונים.

מימון השקעה

אופן החזר ההשקעה מאנרגיה סולארית

החזר ההשקעה מאנרגיה סולארית מתבצע דרך שני מסלולים שונים:
👈 מסלול המכירה: לאחר ההשקעה הראשונית והקמת המערכת (ביתית או ציבורית), החשמל מועבר ישירות לחברת החשמל, וזו משלמת לכם עבור כל קילו וואט שמיוצר.
👈 מסלול הזיכוי: חברת החשמל מעניקה נקודות זיכוי עבור כל קילו וואט שהמערכת מייצרת. כך לדוגמה, אם ייצרה המערכת הביתית 20,000 קוט”ש, אך נעשה שימוש רק ב-13,000 קוט”ש, תקבלו נקודות זיכוי על ההפרש.
נכון לכתיבת מילים אלו, התעריף המקובל הוא 48 אג’/קוט”ש עבור מתקנים בהספק נמוך מ-15 קוו”ט, ו-45 אג’/קוט”ש עבור מתקנים בהספק גבוה יותר.

דולרים

ריביות ורווח בטווח הארוך

לאור תעריפי הקנייה, אם מסתכלים על הטווח הארוך, ההערכה היא כי עבור מערכת ביתית סטנדרטית הרווח השנתי יעמוד על כ-5,000 ₪ בכל שנה.
אם ניקח בחשבון תחזוקה שוטפת של הפאנלים בכל כמה שנים המוערכת בעלות של כ-300 ₪ בכל פעם, התשואה תעמוד על הטווח שבין 11%-14%.

תמיכת הממשלה בתהליך

על מנת לעודד את השימוש באנרגיה ירוקה בתור תחליף לדלקים ופחם, מעניקה הממשלה תמריצים כלכליים שונים, ביניהם פטור ממס הכנסה ומע”מ עבור מערכות שהיקף הייצור המקסימלי שלהן לא עולה על 15 קוט”ש, הקלות משמעותיות בדרישות ההתקנה שמאפשרות לרבים להתקין את המערכת בקלות. החוק קובע כי גם חשמל שלא נצרך עדיין יזכה לתשלום מחברת החשמל ועוד.

תכנון ובניית פנאל סולארי

החזר השקעה פאנלים סולאריים – שאלות נפוצות

בעולם הפיננסיים, המושג החזר השקעה מתייחס למידת כדאיותה של השקעה בפרויקט, פיתוח מוצר או בכל פעולה משמעותית הדורשת שימוש במשאבים. ההשקעה יכולה להיות מתחומים שונים, כמו הקמת מערכות סולאריות, נדל”ן, הקמת פס ייצור במפעל, ועוד.
החזר ההשקעה מבטא את פרק הזמן הנדרש על מנת לכסות את עלותה של השקעה באמצעות ההכנסות הכלכליות שהיא צפויה להניב בעתיד. כמובן שהמדד תלוי במספר גורמים, כמו: עלות ההשקעה הראשונית, עלויות תחזוקה נלוות, צפי לביצועים עתידיים ועוד.

ההשקעה הראשונית כרוכה בהקמת התשתית, הצבת הפאנלים הסולאריים וחיבור המערכת אל חברת החשמל. לאחר מכן יש צורך בתחזוקה שוטפת מפעם לפעם.

החזר ההשקעה נעשה בשני מסלולים נפרדים שיכולים להשתלב יחד:
– ייצור החשמל מהמערכת הסולארית ומכירתו באופן ישיר לחברת החשמל, כאשר תעריפי המכירה גבוהים מעלות הייצור.
– שימוש בחשמל המיוצר לשימוש ביתי (אספקת החשמל מגיעה ישירות מהמערכת ולא מחברת החשמל ומשמשת את משק הבית). במידה וצריכת החשמל לא מסופקת כולה למשק הבית, ניתן עדיין למכור אותה לחברת החשמל ולייצר רווחים.

ההשקעה נחשבת כדאית ביחס לשוק האנרגיה, בעיקר בזכות עידוד מצד הממשלה להקמת מערכות סולאריות המתבטא בתעריפי ייצור גבוהים, פטור חלקי ממיסוי ותמריצים נוספים.

ההערכה היא כי תוך 7-10 שנים תוחזר ההשקעה בהקמת המערכת הסולארית, דבר המעיד על כדאיותה הכלכלית של האנרגיה הסולארית בתור השקעה פיננסית.
תקופת ההחזר תלויה במגוון פרמטרים ביניהם: גובה ההשקעה הראשונית, תעריפי הייצור, אפקטיביות המערכת ועוד.

בשוק האנרגיה הסולארית קיימים מומחים פיננסיים המתמחים בכל ההיבטים הכלכליים של פרויקטי הקמת מערכות פאנלים סולאריים.
אנחנו, יחד עם הספקים המצוינים והמקצועיים שלנו, כאן על מנת לייעץ וללוות אתכם בתהליך ההקמה והתכנון של הפאנלים הסולאריים על מנת שתוכלו ליהנות מהחזר ההשקעה המשתלם ביותר.

שוק הפאנלים הסולאריים הוא מהמתפתחים והמובילים כיום בתחום האנרגיה הירוקה, והוא נחשב לאחד המבטיחים ביותר בצפי העתידי. בארץ חמה כמו ישראל עם למעלה מ-300 ימים שטופי שמש, אין ספק כי מדובר במערכות אנרגיה שתופסות נתח שוק רציני כבר היום, וצפוי לגדול בעתיד.

החזר השקעה מפאנלים סולאריים

שתפו:

צרו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ואנו נשוב אליכם עם כל המידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים בסיסיים ונציג מטעמינו יצור איתכם קשר

נגישות

ייעוץ מקצועי ללא התחייבות

השאירו פרטים ונציג ישוב אליכם עם כל המידע בנושא אנרגיה סולארית